توسعه گردشگری نباید منجر به بی‌حرمتی به ارزش‌ها شود

نصر: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی به دنبال ایجاد جوی در مناطق گردشگری کشور برای قبح‌شکنی و هنجارشکنی هستند از مراجع قضائی خواستار برخورد با هنجارشکنان سد لفور شد.

به گزارش نصر، زهرا ساعی، با ابراز تاسف از هنجارشکنی در سد لفور با بیان اینکه توسعه گردشگری و صنعت توریسم نباید منجر به  بی‌حرمتی به ارزش‌ها شود، اظهار داشت: تمام افراد باید مقید به  حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی باشند.

 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر ضرورت  حفظ و رعایت هنجارها، افزود: ایران کشوری اسلامی و دینی است و منافاتی ندارد افراد در عین حال که پوشش مناسب دارند به گشت و گذار تفریح و شادی بپردازند و  تاکنون نیز به این صورت بوده است.

 وی ادامه داد: حتی الزاماتی برای توریست  خارجی پیش‌بینی شده و تاکنون اصول و هنجارها رعایت شده، بنابراین به صورت جدی نیاز است مراجع قضائی مانند نیروی انتظامی، دستگاه قضا و دادستانی ورود جدی به این موضوع داشته باشند و با هنجارشکنان با قاطعیت برخورد کنند.

 نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم  یادآور شد: در برخی موارد چنین اقداماتی هدایت شده بوده و برخی به دنبال ایجاد جوی در  مناطق گردشگری کشور برای قبح‌شکنی و هنجارشکنی هستند و نباید اجازه چنین اقداماتی به آنها داده شود.


 ساعی افزود: قبح برخی مسائل نباید در کشور ریخته شود؛  مردم مناطق  گردشگرپذیر و ساحلی دوست دارند امنیت اجتماعی، فرهنگ، آداب و رسومشان حفظ شود و تمایل ندارند فرهنگ بومی و تربیت فرزندشان با مشاهده چنین هنجارشکنی‌هایی دچار خدشه شده و آسیب ببیند.

 وی ادامه داد:  به صورت جدی می‌طلبد مراجع قضائی سریع‌تر به موضوع  هنجارشکنی در سد لفور رسیدگی کند و نباید از کنار این دست موضوعات به سادگی گذشت؛  در این رابطه گشت و گذار نباید منجر به ایجاد  قانون شکنی و هنجارشکنی شود به ویژه اینکه در کشوری اسلامی زندگی می کنیم متاسفانه این هنجارشکنی در عید سعید فطر که عید دینی و شرعی ما است  و بعد از 30 روز  ترک محرمات و  انجام واجبات را داشتیم اتفاق افتاده و به طور قطع رسانه‌های بیگانه به برخی از این هنجار شکنی خط می‌دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: ما جامعه‌ای هستیم که الگوها و فرهنگ‌های مختص به خود را داریم و خانواده‌ها نیز خواستار رعایت امنیت اجتماعی و هنجارها هستند و اگر افرادی می‌خواهند با شکل و  شمایل دیگری و با برداشتن حجاب  هنجارشکنی و تصاویر خود را در فضای مجازی منتشر کنند به هیچ‌وجه جامعه اسلامی ما چنین رفتارهایی را بر نمی‌تابد.

به نقل از خبرگزاری نصر




[ بازدید : 27 ]
[ يکشنبه 19 خرداد 1398 ] [ 11:58 ] [ نیلیا ]
[ ]
بستن تبلیغات [x]