راهنمای سفر به نجف

نجف شهری معنوی و مقدس برای مسلمانان شیعه است چون بارگاه امام اول شیعیان، حضرت امام علی علیه السلام در این شهر است. زائران زیادی در همه روزهای سال به این شهر می روند اما در بعضی از مناسبت های خاص مثل عیدها یا زمان شهادت امامان، تعداد زوار این شهر بیشتر می شود. اگر قصد زیارت این شهر را دارید باید قبل از اینکه سفر خود را شروع کنید کمی درباره شرایط این شهر بدانید تا در آنجا دچار مشکل نشوید. در عراق چندین زیارتگاه مهم وجود دارد و از کشورهای مذهبی شیعیان به حساب می آید. شهر نجف با داشتن بارگاه مطهر امام علی از شهرهای مهم این کشور است.

از لحاظ جغرافیایی شهر نجف در ۱۶۰ کیلومتری جنوب بغداد و در نزدیکی شهر کوفه نیز قرار دارد. نزدیکی شهر نجف و کوفه به نحوی است که نمی‌توان این دو شهر را از همدیگر مجزا دانست. مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۴ انجام شد این شهر دارای جمعیتی برابر با ۱۳۸۹۵۰۰ نفر می باشد.

 

آب و هوای شهر نجف

به طور کلی نجف‌ تابستانی‌ گرم‌ و خشک و زمستانی‌ سرد دارد. شهر نجف در تابستان به دلیل گرمای شدیدی که دارد مردم گاهی به سردابه هایی که در دل زمین حفر کرده بودند به آن بخش ها می رفتند. با توجه به گرمایی که در این شهر فراهم می شود در زمستان سرمایی در این شهر برپا می شود که‌ آب‌ منجمد شده و دما به‌ صفر درجه‌ و گاه‌ به‌ پایین‌تر‌ از آن‌ نیز مى‌رسد.

قیمت بلیط مشهد به نجف ارزان "کد تخفیف " چارتر لحظه آخری ₪ آنیل پرواز

اقامت در شهر نجف

بهترین و آسان ترین راهنمای سفر به نجف همراه شدن با کاروان های زیارتی است، در حال حاضر وضعیت هتل های این شهر بهتر شده است. نکته باید حتما به آن توجه داشته باشید این است که از هاستل های این شهر به هیچ وجه استفاده نکنید. هتل‌ها نیز درجه‌های مختلف دارند و کیفیت و وضعیت آن‌ها روز به روز بهتر می شود.

توجه داشته باشید! حتما همراه خودتان ملافه اضافه و لوازم بهداشتی ببرید چرا که سرویس دهی های هتل های این شهر ممکن است آن چنان مطلوب شما نباشد.

هتل های پیشنهادی در نجف اشرف

هتل نور العباس Noor Al Abass Hotel

هتل پیشنهادی در راهنمای سفر به نجف، هتل پنج ستاره به نام نورالعباس است که دارای امکانات رفاهی کاملی است و دسترسی آن به حرم هم بسیار راحت و آسان است، اتاق های این هتل همگی دارای وای فای رایگان و تهویه مناسب هستند. به طور کلی هتل نورالعباس گزینه ی خوبی برای اقامت شما در نجف هستند.

خورد و خوراک در شهر نجف

در ابتدای راهنمای سفر به نجف باید بگوییم که هرگز ریسک خوردن غذا در رستوران های بین راهی را در این سفر نجف به جون نخرید چرا احتمال اینکه مریض شوید بسیار بالاست و با توجه سیستم بهداشتی نامناسبی که در این شهر وجود دارد سفر برایتان دشوار می گردد.

بیشتر شهرهای عراق غذاهای یک جور و همانند هم دارند. از معروف ترین غذاهای این کشور خورشت قیمه نجفی است که بیشتر به عنوان غذای نذری در ماه محرم و صفر و ایام شهادت امام علی استفاده می شود. غذاهایی مثل ته چین عراقی،  بامیه، البریانی، دولما، کباب، فاضولیا و حققا هم از غذاهای محلی و خوش عطر و طعم هستند.

جاذبه های زیارتی در نجف اشرف

  • حرم حضرت علی (ع)

بارگاه مطهر حضرت علی (ع) در مرکز شهر نجف است و مهمترین جاذبه گردشگری مذهبی این شهر است. تا زمان حکومت هارون الرشید کسی از محل این حرم اطلاعی نداشت تا اینکه در آن زمان هارون الرشید اولین حرم را برای آن ساخت.

  • مسجد عمران بن شاهین

این مسجد از قدیمی‌ترین مساجد نجف است که در شمال صحن مطهر قرار دارد. درب ورودی آن در قسمت راست راهروی ورودی باب شیخ طوسی واقع شده و چند عالم بزرگ اسلامی دراین مکان دفن شده اند.

  • قبر حضرت آدم (ع)

مطابق با آنچه که ادیان ابراهیمی می گویند، حضرت آدم منشا تمام انسان های جهان است. عمر آدم را بر اساس روایات ۹۳۰ سال می دانند. آدم در مکه در گذشت و در همان جا دفن گردید، بعدها پیکر او را به نجف بردند و حالا در نزدیکی علی بن ابیطالب آرمیده است.




[ بازدید : 44 ]
[ پنجشنبه 1 اسفند 1398 ] [ 16:13 ] [ نیلیا ]
[ ]
بستن تبلیغات [x]